YouTube/Saturnus/Neptunus

Ik ben gisteren lid geworden van YouTube en net als elk andere astro-junk ben ik onmiddellijk opzoek gegaan naar de oprichtingsdata voor de site. YouTube.com geactiveerd op 15 februari 2005 en verder online ontwikkeld. eerste preview publiek: mei 2005. Gelanceerd zes maanden later in november 2006. De horoscoop heeft een sterke Waterman bezetting. Venus (kunst, liefde, geld,schoonheid) staat in de eigenzinnig Waterman in conjunctie met Neptunus(film, glamour,visie). De conjunctie staat in driehoek met Jupiter – in Weegschaal – die eveneens met kunst en schoonheid te maken heeft. De Zon staat conjunct met Mercurius ook in Waterman. Met zoveel lucht, ligt de nadruk op ideeen, geestelijke verwantschap, vrijheid, en netwerken. Verbinding met elkaar maken op een luchtige, humoristische manier. Waterman is nogal grillig en “anything goes” op YouTube.

Het grappige aan YouTube is dat het gelanceerd is – in november 2006 – onder een Saturnus/Neptunus oppositie. De groep die het meest gebruik maakt van de site, zit in de leeftijd 12 tot 17 jaar. Dit is de generatie die zelf geboren is onder de laatste conjunctie van Saturnus/Neptunus in Steenbok in 1989 – of de Uranus/Neptunus conjunctie -eveneens in Steenbok -die binnen orb was tot 1995. Het is juist deze groep die gevoelig blijkt te zijn voor de tot nu toe ongekende mogelijkheid om beroemd te worden. Andy Warhol eat your heart out. Iedereen MAG voor 15 minuten beroemd worden.

In de Volkskrant las ik dat  Google – YouTube net overgenomen heeft  voor een giga bedrag. Afhankelijk van je politieke overtuiging zou je kunnen zeggen dat YouTube het slachtoffer is geworden van zijn eigen succes!

Vlekkeloos lijkt alles nu te gaan maar er zijn zeker wel wolken te bespeuren. Zo’n eigenzinnig clubje zal niet blij zijn als Google zich teveel gaat bemooien met de sfeer en inhoud van de site. In augustus 2007 maakt Saturnus (de struktuur) een oppositie met de Zon/Mercurius conjunctie in Waterman (de leiders). “A clash of interests” wordt veel erger door bazig gedrag. Een complete reconstructie van de site of een andere grote verandering zal ongetwijfeld plaats vinden in deze periode. Ik heb het idee dat een crisis sfeer zal leiden tot hoofden die lekker zullen rollen.

Update October 12th 2015: Ik heb net deze tekst terug gelezen – en was nieuwsgierig naar ‘de clash of interests’ die ik hier boven benoem. Ik heb gezocht en vond dit stukje van augustus 2007: ‘ Popular websites YouTube and Facebook are to start carrying adverts for the first time in a move that has caused consternation among internet users who say that the sites are ‘selling out’. Popular ‘social-networking’ website Facebook announced today that it will use a ‘targeted’ advertising system, similar to the one used by Google, which uses preferences to choose which adverts to show. Youtube, the popular video-sharing site plans to feature semi-transparent “overlay” ads at the bottom of selected video clips. The move comes as Google atttempts to recoup the £830 million it paid for YouTube last November.’

Over Liz Hathway

Liz Hathway is a British born astrologer currently based in Amsterdam. Liz studied astrology at the Kosmos in Amsterdam, at the Faculty of Astrological Studies in London and with well known horary astrology John Frawley. Liz also holds an MA (with distinction) in Cultural Astronomy and Astrology, from the University of Wales, in Lampeter, and was short-listed for the 2016 Alumni Association MA CAA Dissertation Prize.
Dit bericht is geplaatst in business astrology, mundane astrologie en getagd, . Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *